F.A.Q. Svar på alle dine spørgsmål omkring billeje

Herunder finder du svar på de mest almindelige spørgsmål omkring leje af bil, har du noget du ikke finder svar omkring, så kontakt os endelig

Dansk F.A.Q.

Hvad er skadeforsikring/reducering?

Imod betaling kan selvrisikoen på kr. 5000.- i de fleste tilfælde reduceres eller helt fjernes. Du kan vælge at tegne skade- og/eller tyveriforsikring. Prisen for dette afhænger af typen af det lejede køretøj, samt lejeperioden.

Skal jeg vælge tillægsforsikring?

Nej, det er derfor at den kan købes separat. I vores prisliste, kan du se hvad tillægsforsikringen koster.

Hvad er skadeforsikring/reducering?

Imod betaling kan selvrisikoen på kr. 5000.- i de fleste tilfælde reduceres eller helt fjernes. Du kan vælge at tegne skade- og/eller tyveriforsikring. Prisen for dette afhænger af typen af det lejede køretøj, samt lejeperioden.

Skal jeg vælge tillægsforsikring?

Nej, det er derfor at den kan købes separat. I vores prisliste, kan du se hvad tillægsforsikringen koster.

Hvad hvis jeg har haft en skade i det lejede køretøj?

Alle skader skal omgående meldes til Autorental. Udenfor åbningstiden kan vi kontaktes ifølge oplysningerne i menuen ved opkald til vores telefonnummer. Ved enhver skade skal en skadeanmeldelse, udfyldes, denne kan hentes som PDF HER. Lejer hæfter for skader iht. den indgåede lejeaftale.

Hvordan skal jeg betale for lejen?

Leje af bilen skal betales for hele perioden ved afhentning, dog kan langtidsleje betales pr. måned efter aftale. Lejen skal betales via dankort eller et andet betalingskort. Vi modtager alle almindelige betalingskort. Udover lejen stilles depositum via betalingskortet, afhængigt af lejemål. Læs mere om depositum her

Må jeg køre til udlandet i lejebilen?

Ja, det er ikke noget problem. Du skal dog have påført skriftlig tilladelse på kontrakten, og det skal på forhånd aftales med kontoret. Vær opmærksom på at fri kilometer ikke tilbydes ved udlandskørsel! For priser ved udlandskørsel kontakt kontoret i åbningstiden. Kørsel til Bornholm via Sverige og op til 5 km fra grænsen ved Tyskland betraktes ikke som udlandskørsel

Jeg er under 25 år og/eller har haft kørekort i under 1 år, kan jeg leje bil?

Vores normale lejebetingelser kræver at du er over 25 år og har haft kørekort i mere end 1 år. Der kan i særlige tilfælde gøres undtagelser for dette, men det kræver skriftlig tilladelse fra kontoret. Det er aldrig muligt at reducere selvrisikoen, og der er en obligatorisk tillægsforsikring, hvis ikke du opfylder disse krav. Der kan desværre ikke gøres undtagelse for begge krav samtidigt, dvs. er du 21 år og har lige fået kørekort kan du desværre ikke leje bil hos os.

Er der andre en lejer der må føre bilen?

Ja, hvis personen opfylder vores almindelige lejebetingelser og er påført kontrakten inden kørslen. Vi skal altid have kopi af alle førere i det lejede køretøj. Du kan uploade et billede/scan af forsiden af kørekort her eller ved at maile det til os på info@bilbooking.dk – husk at skrive hvilket lejeaftale nummer det skal tilnyttes.

Må man ryge i bilerne?

Er du ryger skal du sørge for at booke en bil der må ryges i. De fleste af vores biler er ikke ryger-biler! Da vi udlejer brugte biler kan vi dog aldrig garantere at der ikke har været røget i en udlejningsbil.

Må man have hund eller kat med i bilen?

Vi har biler hvor man må have dyr med, men dette skal bestilles på forhånd. Vi henviser til at der vises hensyn overfor andre lejere. Vi har tæpper der kan lånes til at lægge ud for at undgå hår mv. på sæderne. Da vi udlejer brugte biler kan vi dog desværre give garanti for at der aldrig har været kæledyr med i en given lejebil.

Kan jeg leje en bil med træk?

Ja, vi har biler i de fleste kategorier med træk. Det er vigtigt at du oplyser ved bestilling at der ønskes et køretøj med træk. Ved bestilling skal du huske at det ligeledes er vigtigt for os at vide hvor stor en trailer eller campingvogn du skal trække for at kunne give dig den rette bil. Der afregnes et tillæg separat for benyttelse af trækket. Husk at hvis ikke benyttelse af trækket af aftalt med kontoret, og denne aftale er påført kontrakten, så gælder forsikringen ikke for benyttelse af trækket!

Hvad gør jeg hvis jeg får en parkeringsafgift?

Betal den selv! Dette gælder også andre bøder/afgifter. Betales disse ikke direkte af lejer, opkræver vi et administrationsgebyr iht. lejeaftalen for at behandle disse.

Såfremt en afgift er ikorrekt pålagt skal du, indenfor 10 dage fra pålæggelsen af afgiften, selv klage direkte til der hvor afgiften er pålagt. Du kan kontakte følgende selskaber her:

Parkering København: www.parkering.dk
Frederiksberg Kommune: www.frederiksberg.dk
Europark: www.europark.dk
ParkZone: www.parkzone.dk
Q-park: www.q-park.dk

Er det muligt at få en parkeringslicens til en lejet bil?

Ja, det kan lade sig gøre. Der skal dog betales gebyr til Parkering København og der skal søges en tilladelse. Dette påhviler lejer. Yderligere information kan eventuel findes på http://www.parkering.dk/butikken/service/3/.

Hvad hvis jeg punkterer i bilen eller glemmer at slukke lyset?

Der er reservehjul i alle vores udlejningsbiler, og det er lejer selv der skal skifte hjul. Det samme gælder hvis du glemmer at slukke lyset, smækker nøglen inde i bilen osv. Selvforskyldte fejl vil vi gerne hjælpe med at løse, men det er for egen regning. Har du eksempelvis glemt at slukke lyset kan du næsten altid finde nogle, der kan hjælpe med et sæt startkabler, og dermed sparer du et evt. assistancegebyr.

Hvad sker der hvis der er driftstop?

Hvis bilen har et driftstop i lejeperioden kan vi kontaktes på vores eget 24 timers service nummer, som du finder i alle vores udlejningsbiler. Vi vil herefter forsøge af løse problemet bedst muligt, enten via en erstatningsbil, videre transport med offentligt eller lignende. Ifølge vores kontrakt er vi forpligtet til at få personerne i bilen frem til bestemmelsesstedet med offentlig transport.

Hvad med brændstof?

Bilen er som udgangspunkt fyldt ved afhentning, og skal retur med samme brændstofstand. Vær opmærksom på at vi opkræver gebyr såfremt bilen ikke fyldes ved returnering. Brændstof er ikke inkluderet i lejeprisen med mindre dette er angivet skriftligt i kontrakten. Alle vores standardpriser er excl. brændstof. Kategorierne “L”- til “L-2” leveres grundet dieseltyveri IKKE med fyldt tank, og skal derfor heller ikke være fyldt ved returnering. Disse returneres blot med samme brændstofstand som ved afhentning.

Kan jeg leje bil lørdag, søndag og midt om natten?

Ja, afhentning kan ske døgnet rundt, året rundt. Henter du bil udenfor vores normale åbningstid skal du dog være opmærksom på at kontrakten altid skal være lavet på forhånd.

Kan jeg aflevere bilen udenfor kontorets åbningstid?

Ja, returnering af det lejede køretøj kan ske når som helst. Der er ved alle vores kontorer placeret en nøgleafleveringsboks hvori nøglen kan lægges. Afleveres bilen udenfor åbningstid er det en god ide at notere kilometerstand og lignende til eget brug. Du kan også selv indtjekke din lejebil via dette link

Gode tilbud fra Autorental Biludlejning

Bestilling og priser

Bestilling & pris info

Kontakt os

Hvis du har nogle spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte os og få et personligt svar.



Stil et spørgsmål

LUK

Dit spørgsmål er blevet sendt og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Her kan du stille spørgsmål til bilen. For at booke den, klik i stedet på "Book her" i menuen i toppen af siden.

Navn *
Email *
Hjemmeside (include http://)
Emne *
Spørgsmål *
* Skal udfyldes